About

Jongerenmediadag” is a Flemish seminar on media production by and for  youngsters and grown-ups still feeling young.

It’s hot to produce media passionately and qualitatively. Writing, blogging, posting tweets and Facebook posts, making television and radio programs and photography... Young media producers are capable of it and do it all (simultaneously) and do it well!

Flemish minister of Media Ingrid Lieten wants to stimulate these talents through this seminar. Students in journalism, starting media professionals in the early days of their career, members of youth media organizations, youth press agencies and professionals from the classical and online media will share experiences, learn from each other and be inspired by each others’ enthusiasm and creativity.

Jongerenmediadag” will offer a mix of knowledge sharing, debates on current “youth media” themes, learning from each other, networking, lots of discussion, more discussion... being creative and experimenting with media content.

 

 

(Dutch Version)

Gedreven en op hoog niveau media maken is hot. Schrijven, bloggen, tweets en Facebookposts plaatsen, televisie- en radioreportages maken en fotograferen... De jonge mediamaker kan en doet het allemaal (zelfs tegelijkertijd) en hij/zij doet dat goed!

Vlaams minister van Media Ingrid Lieten wil deze talenten een duwtje in de rug geven tijdens de Jongerenmediadag. Alles draait er rond media maken voor en door jongeren en ouderen die nog een beetje jong zijn.

Ben je student in journalistieke opleiding, startende media-professional aan het prille begin van een carrière, lid van een  jongerenmedia-organisatie, jongerenpersagentschap of professional uit de klassieke of online-media die werkt met jongeren...? Kom dan naar de Jongerenmediadag om ervaringen uit te wisselen, te leren van mekaar of je te laten inspireren door mekaars enthousiasme en creativiteit.

De Jongerenmediadag biedt een mix van kennisdelen,  debatteren over actuele "jonge media"-thema's, van elkaar leren, netwerken, veel babbelen, nog meer babbelen... creatief zijn en experimenteren met mediacontent.